OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO SPOTŘEBITELE
obchodní společnosti
GDS Technology s.r.o.
se sídlem Jiráskova 900, Krásno nad Bečvou, 757 01 Valašské Meziříčí
identifikační číslo: 28649192
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 36765
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky obchodní společnosti GDS Technology s.r.o. (dále jen „obchodní
podmínky“), se sídlem Jiráskova 900, Krásno nad Bečvou, 757 01 Valašské Meziříčí,
identifikační číslo: 28649192, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v
Ostravě, oddíl C, vložka 36765 (dále jen „GDS“) upravují v souladu s ustanovením § 1751
odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo
na základě kupní smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavírané mezi společností GDS a fyzickou
osobou či osobou jednající mimo rámec své podnikatelský činnosti nebo mimo rámec
samostatného výkonu svého podnikání (dále jako „zákazník nebo spotřebitel“).
1.2. Tyto obchodní podmínky se vztahují na zákazníky, kteří jsou spotřebiteli. Spotřebitelem je
každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného
výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě ve formě závazné
objednávky. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních
podmínek. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí každé smlouvy uzavřené
se zákazníkem.
2. UZAVŘENÍ SMLOUVY
2.1. Veškerá prezentace zboží GDS umístěná na webu https://www.gds.cz/ (dále jen „webové
rozhraní“), je informativního charakteru a GDS není povinno uzavřít smlouvu ohledně tohoto
zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se proto nepoužije.
2.2. Webové rozhraní obsahuje informace o nabízeném zboží včetně relevantních technických dat
každého zboží s možným volitelným příslušenstvím.
2.3. Zákazník zboží závazně objedná prostřednictvím e-shopu na stránkách www.gds.cz/e-shop
Smlouva je uzavřena dokončením objednávky v e-shopu ze strany zákazníka a doručením
potvrzujícího e-mailu na elektronickou adresu uvedenou v objednávce.
2.4. Zákazník může na webu uvedeném shora v odst. 2.1. provést registraci uživatelského účtu a
vstoupit do uživatelského rozhraní.
2.5. Prostřednictvím uživatelského účtu zákazník také může spravovat své objednávky, podívat se
na minulé objednávky a všechno mít k dispozici přehledně na jednom místě.
2.6. Z uživatelského účtu může zákazník provést objednávku, uživatelský účet však pro vytvoření
objednávky není nutný – objednávku může zákazník provést i bez registrace.
2.7. Při registraci, ale i při objednávce zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny
údaje a při jakékoliv jejich změně je povinen je aktualizovat. Údaje, které zákazník uvede při
objednávání nebo v uživatelském účtu, považuje GDS za správné.
2.8. Uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu
hardwarového a softwarového vybavení GDS.
3. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle smlouvy může zákazník uhradit
GDS následujícími způsoby:
- bezhotovostně před odesláním zboží převodem na bankovní účet GDS, který bude
zákazníkovi za tímto účelem sdělen např. uvedením na faktuře (dále jen „účet GDS“);
- bezhotovostně před dodáním zboží on-line platební kartou nebo prostřednictvím platební
brány;
- v hotovosti na dobírku v místě určeném zákazníkem v objednávce;
GDS si vyhrazuje právo v každém konkrétním případě určit zákazníkovi způsob placení ceny
zboží.
3.2. Společně s cenou zboží je zákazník povinen zaplatit GDS také náklady spojené s balením a
dodáním plnění ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou
cena zboží jakož i náklady spojené s dodáním zboží.
3.3. Zákazník hradí přepravné a balné u zboží dle aktuálně platného ceníku dopravného GDS.
3.4. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do 14 dnů od vystavení faktury GDS, není-li
smluvními stranami dohodnuto v konkrétním případě jinak. Závazek zákazníka uhradit cenu je
při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet GDS.
3.5. V případě bezhotovostní platby je zákazník povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně
s uvedením variabilního symbolu platby.
3.6. GDS je oprávněno požadovat uhrazení celé ceny ještě před odesláním zboží zákazníkovi.
3.7. GDS vystaví ohledně plateb prováděných zákazníkem na základě smlouvy daňový doklad –
fakturu. GDS je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu zašle GDS
zákazníkovi nejpozději společně se zbožím nebo po dohodě se zákazníkem v elektronické
podobě na elektronickou adresu zákazníka.
3.8. Při nedodržení doby splatnosti dle těchto obchodních podmínek vzniká GDS právo na smluvní
poplatek z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Nárok GDS
na náhradu škody, která prodlením zákazníka vznikla, tím není dotčen.
3.9. GDS si vyhrazuje vlastnické právo k předmětu plnění a vlastnické právo přechází na zákazníka
až úplným zaplacením kupní ceny. Pro odstranění pochybností smluvní strany výslovně vylučují
použití ust. § 2160 OZ.
3.10. Mezi smluvními stranami je ve smyslu ust. § 1931 OZ ujednáno, že pokud zákazník plní ve
splátkách a nesplní některou splátku řádně a včas, ztrácí tím zákazník výhodu splátek a zbývající
část kupní ceny se stává splatnou prvním dnem prodlení zákazníka s úhradou předmětné
splátky.
4. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM NEBO GDS
4.1. Do doby převzetí zboží zákazníkem je GDS oprávněno kdykoliv od smlouvy odstoupit.
4.2. GDS je dále oprávněno odstoupit od smlouvy, je-li zákazník v prodlení s úhradou ceny zboží
déle než 10 pracovních dnů.
4.3. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, e-mailu, telefonu
nebo jiného prostředku komunikace na dálku do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy. V případě
koupě zboží končí lhůta uplynutím 14 dnů od převzetí zboží.
4.4. Spotřebitel nemá právo odstoupit od smlouvy, pokud:
4.4.1. bylo zboží upraveno nebo vyrobeno podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeno
potřebám spotřebitele;
4.4.2. bylo zboží dodáno v zapečetěném obalu, z takového obalu bylo vyňato a z důvodu
ochrany zdraví nebo hygienických důvodů jej není vhodné vrátit;
4.4.3. zboží podléhá rychlé zkáze;
4.4.4. zboží bylo nenávratně smíseno s jiným;
4.4.5. GDS provedlo údržbu nebo neodkladnou opravu v místě, které spotřebitel sám určil a
na jeho výslovnou žádost. To ale neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či
dodání jiného zboží než náhradních dílů nutných k provedení oprav nebo údržby.
4.5. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením. K tomuto účelu
je možné využít Formulář k odstoupení od smlouvy, který je přílohou těchto podmínek.
4.6. V případě odstoupení od smlouvy vrátí GDS spotřebiteli částku odpovídající kupní ceně zboží
a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení, a to na číslo účtu sdělené
spotřebitelem. GDS není povinno vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než
spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, ze zboží GDS odeslal. Zboží musí být vráceno kompletní,
nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. GDS má právo ve výše
uvedené lhůtě posoudit, zda je vracené zboží nepoškozené, neporušené a nepoužité a zda
spotřebitel nezpůsobil jiným nakládáním, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží,
snížení hodnoty tohoto zboží. Pokud je zboží ve stavu, kdy není možné jej prodat dalším
zákazníkům, protože je poničené nebo opotřebené, právo na odstoupení od smlouvy
spotřebiteli zaniká. Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.
4.7. Pokud bylo spotřebiteli zasláno i nějaké bezplatné plnění – dárek, je spotřebitel povinen
v případě odstoupení od kupní smlouvy vrátit i toto bezplatné plnění.
5. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ/DOBA PLNĚNÍ
5.1. V případě, že je způsob dopravy dohodnut na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese
zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
5.2. Je-li GDS podle smlouvy povinno dodat zboží na místo určené zákazníkem v závazné
objednávce, je zákazník povinen převzít zboží při dodání.
5.3. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s
opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
5.4. Při převzetí zboží od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v
případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci.
5.5. Neprodleně po převzetí zboží je zákazník povinen zkontrolovat zboží, zejména je povinen
zkontrolovat počet kusů zboží a jeho kompletnost. V případě zjištění nesouladu je zákazník
povinen jej oznámit GDS bez zbytečného odkladu,.
5.6. Nepřevzetím zboží ze strany zákazníka není dotčeno právo GDS požadovat úhradu ceny v plné
výši.
5.7. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že doba dodání zboží je stanovena jako nezávazná.
GDS je oprávněno dobu dodání zboží prodloužit v závislosti na výskytu objektivních okolností,
která brání dodání v původně stanovené lhůtě. Za objektivní okolnosti se považují takové
okolnosti, které nastaly nezávisle na vůli GDS a nebyly známy při uzavření smlouvy, jako např.
vyšší moc, změna právních předpisů, prodlení dodavatele GDS. O prodloužení doby dodání
zboží je GDS povinno zákazníka vyrozumět bez zbytečného odkladu.
6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMACE
6.1. GDS odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že v době, kdy spotřebitel
přebírá zboží, odpovídá GDS zejména za to, že:
6.1.1. zboží odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti,
kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
6.1.2. se zboží hodí k účelu, pro který ho spotřebitel požaduje a s nímž GDS souhlasilo;
6.1.3. zboží je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití včetně návodu k
montáži nebo instalaci;
6.1.4. zboží je vhodné k účelu, ke kterému se zboží téhož druhu obvykle používá;
6.1.5. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li
jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
6.1.6. zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
6.1.7. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.2. Za vady vzniklé po převzetí zboží odpovídá GDS v 24měsíční zákonné lhůtě, není-li uvedeno
jinak.
6.3. Reklamaci spotřebitel uplatní prostřednictvím formuláře nebo průvodního dopisu, který musí
obsahovat kontaktní údaje spotřebitele, popis vady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
6.4. Doprava vadného zboží na adresu GDS bude vždy domluvena individuálně. Zboží musí být při
přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, musí být čisté a
kompletní. V opačném případě není GDS povinno se reklamací zabývat a zboží zašle zpět
spotřebiteli na náklady spotřebitele.
6.5. Projeví-li se vada zboží v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné
již při převzetí, ledaže to povaha zboží vylučuje.
6.6. Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době
dvou let od převzetí.
6.7. Pokud spotřebitel vytkl GDS vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadnéhoplnění ani záruční doba po dobu, po kterou spotřebitel nemůže vadné zboží užívat.
6.8. Záruka a nárok z odpovědnosti za vady se nevztahují na:
6.8.1. opotřebení zboží jeho obvyklým užíváním,
6.8.2. použité zboží, kdy vada odpovídá míře opotřebení,
6.8.3. vady, o kterých spotřebitel věděl nebo které sám způsobil,
6.8.4. rozdílné odstíny barev ve skutečnosti a na monitorech nebo displejích.
6.9. Spotřebitel může v záruční době uplatnit reklamaci a požadovat u vady, která znamená
podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či
neodstranitelnou):
6.9.1. odstranění vady dodáním nové věci bez vady, nebo dodáním chybějící věci;
6.9.2. bezplatné odstranění vad opravou;
6.9.3. přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
6.9.4. vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
6.10. Podstatné porušení smlouvy je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již
při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud
by toto porušení předvídala.
6.11. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu
odstranitelnou či neodstranitelnou), má spotřebitel nárok na odstranění vady anebo přiměřenou
slevu z kupní ceny.
6.12. Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (obvykle třetí reklamace pro stejnou
závadu, nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (zpravidla nejméně tři
vady současně), má spotřebitel právo uplatnit požadavek na slevu z kupní ceny, výměnu zboží
nebo odstoupit od smlouvy.
6.13. Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u GDS jako prodávajícího.
6.14. GDS vydá potvrzení o tom, kdy bylo spotřebitelem právo z odpovědnosti za vady zboží
uplatněno, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a
také potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a
době jejího trvání a kontaktní údaje pro účely poskytnutí informací a vyřízení reklamace,
případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6.15. Při uplatnění reklamace je spotřebitel povinen sdělit GDS jaké právo z odpovědnosti za vady
zvolil. Změna volby bez souhlasu GDS je možná pouze tehdy, žádal-li spotřebitel opravu vady,
která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li si spotřebitel právo z podstatného porušení
smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
6.16. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může spotřebitel
požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
6.17. Pokud GDS prokáže, že spotřebitel před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil,
není GDS povinno nároku spotřebitele vyhovět.
6.18. Za vadu plnění se nepovažuje překážka způsobená vyšší mocí.
6.19. GDS rozhodne o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení,
nejpozději do tří pracovních dnů,. Informaci o nutnosti odborného posouzení GDS spotřebiteli sdělí v této lhůtě.
6.20. Reklamaci, včetně odstranění vady, vyřídí GDS nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud
se se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty může spotřebitel od
smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
6.21. Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby,
kdy si je spotřebitel povinen zboží vyzvednout.
6.22. Spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, tyto
náklady jsou chápány jako nejnižší možné. O proplacení těchto nákladů musí spotřebitel
požádat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro
uplatnění práv z vadného plnění, jinak nemusí být přiznán.
6.23. GDS zašle spotřebiteli elektronicky potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, potvrzení o
provedení opravy a o době trvání reklamace, případně zdůvodnění zamítnutí reklamace.
7. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
7.1. Zákazník souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých
službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách
informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení GDS na
elektronickou adresu či na telefonní číslo zákazníka.
7.2. Zákazník souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové
stránce možné provést a závazky vůči GDS z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání
tzv. cookies na počítač zákazníka, může zákazník souhlas podle předchozí věty kdykoliv
odvolat.
8. DORUČOVÁNÍ
8.1. Veškeré písemnosti týkající se nebo související se smlouvou na dodávku zboží nebo poskytnutí
služby může GDS doručovat na elektronickou adresu zákazníka.
9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
9.1. Pokud vztah založený smlouvou s GDS obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany
sjednávají, že takovýto právní vztah podléhá českému právu a pro případné spory je dána
příslušnost českých soudů.
9.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane,
namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co
nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost
ostatních ustanovení.
10. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORU
10.1. Vznikne-li mezi zákazníkem a GDS spor ze smlouvy, který se nepodaří vyřešit přímo, má
zákazník právo obrátit se s tímto sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká
7 / 8
obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2;
webové rozhraní: www.coi.cz, www.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefon: +420
296 366 360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02
Hradec Králové, webové rozhraní: www.konzument.cz, elektronický kontakt:
spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 495 215 266) za účelem mimosoudního řešení
spotřebitelského sporu. Toto právo můžete zákazník uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy
u GDS poprvé uplatnil právo, které je předmětem spotřebitelského sporu.
10.2. Pro podání stížnosti týkající se zboží, které zákazník u GDS zakoupil, a pro vyhledání subjektu
alternativního řešení sporů, může zákazník rovněž využít on-line platformu, která je zřízena
Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO PODNIKATELE A PRÁVNICKÉ OSOBY
obchodní společnosti
GDS Technology s.r.o.
se sídlem Jiráskova 900, Krásno nad Bečvou, 757 01 Valašské Meziříčí
identifikační číslo: 28649192
zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 36765
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky obchodní společnosti GDS Technology s.r.o. (dále jen „obchodní
podmínky“), se sídlem Jiráskova 900, Krásno nad Bečvou, 757 01 Valašské Meziříčí,
identifikační číslo: 28649192, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v
Ostravě, oddíl C, vložka 36765 (dále jen „GDS“) upravují v souladu s ustanovením § 1751
odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen
„občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo
na základě kupní smlouvy (dále jen „smlouva“) uzavírané mezi společností GDS a jiným
podnikatelem nebo právnickou osobou (dále jen „zákazník“).
1.2. Tyto obchodní podmínky se vztahují na zákazníky, kteří jsou podnikateli a na právnické osoby.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě ve formě závazné
objednávky. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních
podmínek. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí každé smlouvy.
1.4. Znění obchodních podmínek může GDS jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních
podmínek.
2. UZAVŘENÍ SMLOUVY
2.1. Veškerá prezentace zboží GDS umístěná na webu https://www.gds.cz/ (dále jen „webové
rozhraní“), je informativního charakteru a GDS není povinno uzavřít smlouvu ohledně tohoto
zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se proto nepoužije.
2.2. Webové rozhraní obsahuje informace o nabízeném zboží včetně relevantních technických dat
každého zboží s možným volitelným příslušenstvím.
2.3. Kupující je povinen zaslat GDS objednávku na e-mail nebo na adresu společnosti. GDS je
oprávněno ověřit si objednávku v případě pochybností o pravosti a vážnosti objednávky.
Objednávka musí obsahovat tyto údaje:
a. jméno a příjmení u fyzických osob, či označení obchodní firmy kupujícího;
b. u fyzických osob bydliště a místo podnikání, liší-li se od bydliště, u právnických osob sídlo
kupujícího;
c. dodací a fakturační adresa, jsou-li odlišné od adres uvedených výše;
d. IČ a DIČ kupujícího;
e. bankovní spojení a číslo účtu kupujícího;
f. druh zboží a jeho množství;
g. označení zboží podle položek v katalogu GDS;
h. podpis kupujícího, popř. statutárního orgánu nebo zmocněného či v běžném obchodním
styku oprávněného zaměstnance kupujícího, včetně vypsání jeho jména;
i. výpis z obchodního rejstříku, popř. kopie živnostenského oprávnění, osvědčení o registraci
plátce DPH v příloze objednávky, pokud již nebyly GDS předloženy dříve;
Objednávku, která nesplňuje předepsané údaje, je GDS oprávněno odmítnout nebo vrátit
objednavateli k doplnění a poskytnout mu k tomu přiměřenou lhůtu. Její marné uplynutí má za
následek, že se na objednávku hledí, jako by nebyla nikdy doručena.
2.4. Zákazník může také některé zboží závazně objednat prostřednictvím e-shopu na stránkách
www.eshop.gds.cz. Smlouva na plnění je v takovém případě uzavřena dokončením objednávky
v e-shopu ze strany zákazníka.
2.5. V případě zrušení objednávky ze strany zákazníka má GDS nárok na storno poplatek ve výši
90% z ceny zboží. Pokud již GDS vynaložilo v souvislosti s plněním smlouvy náklady, náleží
mu též náhrada těchto účelně vynaložených nákladů v plné výši. V případě zrušení objednávky
ze strany zákazníka ohledně zboží speciálně upraveného dle požadavků zákazníka má GDS
právo na storno poplatek ve výši 100% z ceny.
3. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle smlouvy může zákazník uhradit
GDS následujícími způsoby:
- bezhotovostně po dodání zboží převodem na bankovní účet GDS, který bude zákazníkovi
za tímto účelem sdělen např. uvedením na faktuře (dále jen „účet GDS“);
- v hotovosti na dobírku v místě určeném zákazníkem v objednávce;
- bezhotovostně před odesláním zboží převodem na účet GDS na základě zálohové faktury.
GDS si vyhrazuje právo v každém konkrétním případě určit zákazníkovi způsob placení ceny
zboží.
3.2. Společně s cenou zboží je zákazník povinen zaplatit GDS také náklady spojené s balením a
dodáním plnění ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou
cena zboží jakož i náklady spojené s dodáním zboží.
3.3. Kupující hradí přepravné a balné u zboží dle aktuálně platného ceníku dopravného GDS.
3.4. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do 14 dnů od vystavení faktury GDS, není-li
smluvními stranami dohodnuto v konkrétním případě jinak. Závazek zákazníka uhradit cenu je
při bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet GDS.
3.5. V případě bezhotovostní platby je zákazník povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně
s uvedením variabilního symbolu platby.
3.6. GDS je oprávněno požadovat uhrazení celé ceny ještě před odesláním zboží zákazníkovi.
3.7. GDS vystaví ohledně plateb prováděných na základě smlouvy zákazníkem daňový doklad –
fakturu. GDS je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu zašle GDS
zákazníkovi nejpozději společně se zbožím nebo po dohodě se zákazníkem v elektronické
3 / 6 podobě na elektronickou adresu zákazníka.
3.8. Při nedodržení doby splatnosti dle těchto obchodních podmínek vzniká GDS právo na smluvní
poplatek z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. Nárok GDS
na náhradu škody, která prodlením zákazníka vznikla, tím není dotčen.
3.9. GDS si vyhrazuje vlastnické právo k předmětu plnění a vlastnické právo přechází na zákazníka
až úplným zaplacením kupní ceny. Pro odstranění pochybností smluvní strany výslovně vylučují
použití ust. § 2160 OZ.
3.10. Mezi smluvními stranami je ve smyslu ust. § 1931 OZ ujednáno, že pokud zákazník plní ve
splátkách a nesplní některou splátku řádně a včas, ztrácí tím zákazník výhodu splátek a zbývající
část kupní ceny se stává splatnou prvním dnem prodlení zákazníka s úhradou předmětné
splátky
4. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
4.1. Do doby převzetí zboží zákazníkem je GDS oprávněno kdykoliv od smlouvy odstoupit.
V takovém případě vrátí GDS zákazníkovi cenu, která již byla zákazníkem zaplacena,
bezhotovostně na účet sdělený pro tento účel zákazníkem nebo na účet, ze kterého byly
prostředky poukázány k úhradě ceny (pokud zákazník žádný do 5 dnů od odstoupení GDS
nesdělí), a to po započtení účelně vynaložených nákladů ze strany GDS na plnění smlouvy.
4.2. GDS je dále oprávněno odstoupit od smlouvy, je-li zákazník v prodlení s úhradou ceny zboží
déle než 30 pracovních dnů. Zároveň má v tomto případě GDS právo na smluvní pokutu ve
výši 50 % z ceny zboží.
4.3. Zákazník není oprávněn odstoupit od smlouvy ohledně zboží, které bylo dodáno, resp. které
převzal.
4.4. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno písemně. V případech smluv sjednaných
elektronickou cestou postačí odstoupení zaslané e-mailem. Odstoupení od smlouvy je účinné
doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní straně.
4.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je GDS oprávněno jednostranně započíst proti nároku
zákazníka na vrácení kupní ceny.
5. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ / DOBA PLNĚNÍ
5.1. V případě, že je způsob dopravy dohodnut na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese
zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
5.2. Je-li GDS podle smlouvy povinno dodat zboží na místo určené zákazníkem v závazné
objednávce, je zákazník povinen převzít zboží při dodání.
5.3. Při převzetí zboží od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v
případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. O vadách bude sepsán protokol.
Není-li sepsán protokol o vadách obalu, ztrácí zákazník nároky plynoucí z porušeného obalu
zboží a GDS nenese odpovědnost za škodu z toho vzniklou.
5.4. Neprodleně po převzetí zboží je zákazník povinen zkontrolovat zboží, zejména je povinen
zkontrolovat počet kusů zboží a jeho kompletnost. V případě zjištění nesouladu je zákazník
povinen jej oznámit GDS bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 pracovních dnů od
převzetí zboží. Zjištěné vady je zákazník povinen vhodným způsobem zdokumentovat a tuto
dokumentaci zaslat GDS spolu s oznámením vady (reklamací).
5.5. Vratný obalový materiál je kupující povinen na své náklady GDS v použitelném stavu vrátit,
leda bylo mezi smluvními stranami dohodnuto jinak. Speciální balení zboží (např. kartony,
bedny, bednění, apod.) může být použito, vyhodnotí-li to GDS jako nezbytné či žádoucí. Při
speciálním balení bude GDS kupujícímu účtovat cenu balení ve výši vlastních nákladů.
5.6. Nepřevzetím zboží ze strany zákazníka není dotčeno právo GDS požadovat úhradu ceny v plné
výši.
5.7. Zákazník bere na vědomí a souhlasí s tím, že doba dodání zboží je stanovena jako nezávazná.
GDS je oprávněno dobu dodání zboží prodloužit v závislosti na výskytu objektivních okolností,
která brání dodání v původně stanovené lhůtě. Za objektivní okolnosti se považují takové
okolnosti, které nastaly nezávisle na vůli GDS a nebyly známy při uzavření smlouvy, jako např.
vyšší moc, změna právních předpisů, prodlení dodavatele GDS. O prodloužení doby dodání
zboží je GDS povinno zákazníka vyrozumět bez zbytečného odkladu. Zákazník bere na
vědomí, že závazek GDS dodat zboží nemá povahu fixního závazku. Prodloužení doby dodání
zboží není porušením smluvní povinnosti GDS a zákazník není oprávněn z tohoto důvodu od
smlouvy odstoupit.
5.8. V případě, že zákazník neumožní dodání na adrese svého sídla, na jiné, jím označené adrese
nebo prostřednictvím dopravce, je mezi smluvními stranami ujednáno, že náhradním místem
plnění je adresa sídla GDS. Zákazník je povinen na adrese sídla GDS předmět plnění na své
náklady převzít ve lhůtě do 5 kalendářních dnů ode dne oznámení této skutečnosti a uhradit
veškeré náklady na dodání, které GDS vynaložilo na pokus o marné dodání předmětu plnění.
Nepřevezme-li zákazník předmět plnění ve stanovené lhůtě, je GDS oprávněno účtovat
zákazníkovi poplatek za uskladnění a náklady přepravy vyúčtované zvoleným přepravcem.
5.9. GDS má při prodlení zákazníka s převzetím plnění právo na smluvní pokutu ve výši 15 %
z kupní ceny za každý započatý den prodlení. Zaplacení smluvní pokuty nezbavuje zákazníka
povinnosti řádně zaplatit cenu a nevylučuje právo prodávajícího na náhradu škody vzniklé tímto
prodlením.
6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
6.1. GDS odpovídá za vady předmětu plnění, které existovaly v době přechodu nebezpečí škody na
zákazníka. Za vady, které vzniknou později, odpovídá GDS pouze pokud je způsobilo
porušením své povinnosti. GDS neodpovídá za vady, které vznikly v důsledku podmínek nebo
materiálu, které zajistil zákazník a na jejichž použití trval.
6.2. GDS neposkytuje žádnou záruku za jakost, ledaže vystaví zákazníkovi zvláštní záruční list
formou jednostranného prohlášení GDS o záruce.
6.3. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických
zobrazovacích zařízeních.
6.4. S ohledem na specifika výrobků jako jsou barvy, obtisky, pískovací šablony, lepidla atd. a
množství možných vlivů při jejich zpracování, se zákazník zavazuje provést jejich otestování
pro zamýšlený způsob použití před sériovou produkcí.
6.5. Neprovedení předvýrobních testů dle bodu 6.4 zákazníkem u obtisků a barev pro zamýšlený
způsob použití vylučuje práva zákazníka z vadného plnění.
6.6. Práva zákazníka z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména ustanoveními § 2099
až 2112.
6.7. Zákazník je povinen nakládat s předmětem plnění vždy s dostatečnou péčí, aby případné vady
byly včas zjištěny. Oznámení vady je zákazník povinen provést bez zbytečného odkladu,
tj. nejpozději následující kalendářní den po zjištění vady. Skrytou vadu je zákazník povinen
oznámit bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do
6 měsíců od převzetí zboží.
6.8. Zákazník oznámí GDS vadu vždy písemně (elektronickou poštou). GDS sdělí zákazníkovi bez
zbytečného odkladu způsob prověření oznámení o výskytu vady, zejména zda je nezbytné
provést prověření vady v místě dodání nebo zda zákazník doručí vadný předmět plnění do sídla
GDS. V případě, že zákazník doručuje vadný předmět plnění do sídla GDS, je povinen ho
zabezpečit tak, aby nedošlo k jeho poškození. Zásilka musí být označena jako „reklamace“ a
musí obsahovat nejméně reklamovaný předmět plnění (včetně příslušenství), kopii nákupního
dokladu, předávací protokol, podrobný popis vady a dobu jejího zjištění, kontaktní údaje
zákazníka, příp. doklady o předcházející reklamaci).
6.9. O zvoleném způsobu řešení reklamace rozhodne GDS po přezkoumání řádně reklamované
vady ze strany zákazníka. Pokud zákazník považuje vadu za podstatné porušení smlouvy, je
povinen to GDS doložit a prokázat.
6.10. K odstranění vady je GDS oprávněno vždy na prvním místě dodat zákazníkovi chybějící zboží
nebo odstranit vadu opravou zboží.
6.11. Výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy nelze požadovat v případě, že zákazník nemůže
věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel.
6.12. Práva z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud o vadě před převzetím věci věděl nebo
vadu sám způsobil.
6.13. Nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na opotřebení zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním; na věci prodávané za nižší cenu; nebo vyplývá-li to z povahy věci. Dále se
nároky z odpovědnosti za vady nevztahují na vady zboží způsobené (i) nesprávným,
nedostatečným, neodborným či nepřiměřeným jednáním či opomenutím při skladování,
manipulaci, instalaci, obsluze, užívání, údržbě a zabezpečení v rozporu s návody, pravidly a
postupy sdělenými prodávajícím v dokumentaci ke zboží a/nebo při montáži, uvedení do
provozu a zaškolení a/ nebo v rozporu s obecně známými pravidly, postupy a zásadami; (ii)
nezajištěním podmínek pro skladování, manipulaci, instalaci, obsluhu, užívání, údržbu
předmětu koupě; (iii) provedením úprav, změn, oprav, zásahů ze strany kupujícího nebo třetí
nekvalifikované osoby.
6.14. GDS nese odpovědnost za jakoukoli újmu způsobenou zbožím pouze tehdy, je–li prokazatelné,
že taková újma byla způsobena záměrně nebo hrubou nedbalostí zástupce nebo zaměstnance
GDS. GDS nenese žádnou odpovědnost za škody způsobené zbožím na movitém nebo
nemovitém majetku z důvodu nesprávného použití zboží. Náhrada veškeré škody způsobené
vadou zboží je omezena do výše 10 % z hodnoty příslušné dodávky zboží, se kterou je spojena
vzniklá škoda. Zákazník je povinen omezit odpovědnost GDS za škody vůči třetím osobám a
majetku do stejné míry, jak je vymezeno v tomto odstavci.
6.15. V případě, kdy GDS neuzná reklamované vady (nejedná se o zákonnou ani záruční
odpovědnost), je oprávněn vyúčtovat zákazníkovi náklady na ověření oprávněnosti reklamace a
posouzení vady. Zákazník je povinen vyúčtované náklady uhradit GDS ve lhůtě splatnosti
daňového dokladu, který mu bude zaslán. Zároveň GDS sdělí zákazníkovi způsob, termín a
náklady na případné odstranění neuznané poruchy zboží a může se s ním dohodnout, že vadu
odstraní za úplatu.
7. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
7.1. Zákazník souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých
službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách
informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení GDS na
elektronickou adresu či na telefonní číslo zákazníka.
7.2. Zákazník souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové
stránce možné provést a závazky vůči GDS z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání
tzv. cookies na počítač zákazníka, může zákazník souhlas podle předchozí věty kdykoliv
odvolat.
8. DORUČOVÁNÍ
8.1. Veškeré písemnosti týkající se nebo související se smlouvou na dodávku zboží nebo poskytnutí
služby může GDS doručovat na elektronickou adresu zákazníka.
8. ZÁVĚRREČNÁ USTANOVENÍ
9.1. Pokud vztah založený smlouvou s GDS obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany
sjednávají, že takovýto právní vztah podléhá českému právu a pro případné spory je dána
příslušnost českých soudů.
9.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane,
namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co
nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost
ostatních ustanovení.
Ve Valašském Meziříčí dne 1. září 2024